Black and white/zwart wit, Color/Kleur, Photography/Fotografie

Annual Archers Guild Day – Gildefeesten

After missing it for a few years last weekend I finally made it to the archers annual get-together. And I must say that it was fun. Mostly the kind of fun you need not even share… the one going on in your head seeing contradictions, situations…

It inspired me to make two sets – one in black and white, portraying some of the characters and the other in color, mostly a tangle of arms, hands, (expensive) bows and arrows. My previous post must have given you an idea🙂

….

Nadat ik het al enkele jaren had gemist ben ik vorig weekend eindelijk naar het Gildefeest van de Schuttersgilde geraakt. En ik moet wel zeggen, het was best grappig. Niet grappig in de zin dat ik heel de tijd heb zitten schateren maar eerder binnenpretjes bij het zien van contradicties, situaties…

Het heeft me geïnspireerd om twee verschillende reeksjes te maken – eentje waarin ik in het zw wat opvallende figuren heb uitgehaald en een diashow waarin het een warboel is van armen, handen, (dure) bogen en pijlen. Mijn vorig berichtje zal jullie wel een indruk  hebben gegeven…🙂

….

Click on photo for the b&w set…

Klik op de foto voor de zw reeks…

……

……

……

……

……

……

……

……

Click on below titel for a tangled up slide show…

Klik op de titel beneden voor een warboeltje…

Archers – Schutters

Standard

2 thoughts on “Annual Archers Guild Day – Gildefeesten

  1. Die zw serie vind ik mooier dan al die multikleuren. Rust is het woord. De kleurenversie blinkt uit in de details. Hoe houd ik mijn spieren bij elkaar? Met elastieken! Maar bij elke foto valt wel iets te zeggen. Het is totaal iets anders dan beessies en vogeltjes en dan moet je toch iets hebben met mensenmassa`s. Ik vind het knap dat je dit kunt. Ondanks dat je eiegenlijk alleen maar fragmenten laat zien, krijg je toch een goede indruk van het geheel.

    Like

    • Dat vind ik heel mooi commentaar, Jan. Bedankt🙂

      In begin stond boven op mijn blog ‘zw fotografie’ – dat is dus veel meer ik eigenlijk. Maar de verleiding van kleur is niet te onderschatten als je RAW trekt en ik denk dat ik eindelijk heb geleerd het als een bonus te zien zonder dat ik daarbij mijn ‘bron’ moet kwijtraken…

      Mensenmassa’s… hmmm… soms wel soms niet. Ik zou er niet gemakkelijk induiklen om gewoon plezier te hebben maar als ik een camera vast heb, zie ik er anders tegenaan. Dan zijn het zo veel meer dingen die ik er uit kan pikken🙂

      En je moet de beessies en vogeltjes van jouw zeker ook niet onderschatten. Dat is een ‘vak’ apart waar ik me maar af en toe aan waag en weet dat ik bij al mijn liefde voor de natuur gewoon niet het soort geduld voor heb dat nodig is en dat jij wel hebt🙂

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

