6 thoughts on “Melted?… Gesmolten?…

  1. Mooi, zo samen
    een paar bambiogen
    méér kunnen zien
    dan anderen vermogen
    maar toch altijd
    met één oog
    Eerst kijken dan zien
    dan pas knippen
    dat is wat ik
    altijd weer betoog
    weinigen kijken
    nog minder zien
    hoe verder?

    Liked by 1 person

    • Dit was mijn eerste (en ook tweede) reactie🙂

      ‘n beetje mysterieus, jouw gedichtje🙂 Heb deze ochtend nog eens gelezen maar blijft een mysterie…

      Dit was het antwoord, gepubliceerd met de toestemming van Jan:

      Dag Nilgun,
      Niet zo hermetisch als je denkt.Een oog hebben voor detail. Jij een oog en ik een oog. (zoals wij vaststelden) Die komen samen in het paar ogen van die bambi, die wel kijkt maar niet ziet (ziet niet wat ik ben) net zoals de meeste mensen wel kijken maar niet zien en wij zien dus meer dan anderen.Maar toch altijd met een oog van de camera[image: Glimlach] Dat is mijn ‘kreet’ of ‘credo’ of leuze op mijn visitekaartje. ‘Eerst Kijken dan Knippen!!’ Hoe verder? Nou door te laten zien met onze plaatjes of ‘knipsels’. Zo zie je maar de dichter dicht en de lezer interpreteert een ander gedicht. Als die interpretatie niet lukt, lijkt het gedichte een mysterie of de ontvanger ‘ziet’ niet wat de dichter zag. Hier vallen taal en beeld een beetje samen. Ik dacht al dat je er op moest kauwen omdat er niet meteen een reactie kwam. De gedachte zo verbeelden vond ik wel aardig, als die niet past mag je het weghalen. Maar dan wel opslaan want het was toch primair voor jou als superfotografe.

      groetings, Jan.

      * *Dankjewel, Jan… Nu ik de mysterie doorheb en er terug bij ben voel ik me toch erg geflatteerd😉

      **

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

