18 thoughts on “Strangers Meet… Ontmoeting…

  1. Strangers meet? – ‘Stranger on the Pull’ more like? Have a shot of them before the gigolo on the left started his move, when the old dear was facing the same way as her husband? 😉

    Like

      • A misguided imagination.
        It’s about the way the lady seems to have been ‘attracted’ away from her husband(?), bored with his sitting and saying nothing, a more virulent and interesting man has come along and turned her head. ‘Gigilo’ is an expression my Nan would have used – less about the professional side of the meaning, more about the skills used – I guess a more appropriate term might have been ‘philanderer’ or a Don Juan perhaps.

        Like

  2. Rinus Alewijnse says:

    Mijn prullaria is er niet echt geschikt voor, maar wat ik in die geest met sequentiële foto’s die ik in de Movie Maker of in Picasa als een filmpje met vloeiende overgangen (of “pan & zoom”) heb gemonteerd en desnoods van een passend muziekje heb voorzien, is echt fascinerend om te zien – zelfs al duurt het maar 1 minuut. Dus zoals ik zeg: gewoon eens proberen.

    Like

    • Dat krijg ik niet op mijn blog, Rinus… Weet je nog wat een rommeltje het was om een gewone Picasa diashow gentegreerd te krijgen zodat ze niet bij de miniatuurtjes uitkwamen maar ineens in de diashow zaten?

      De filmpjes van Picasa heb ik zeker al geprobeerd en heb toen zelfs besloten dat de Movie Maker van MS beter is – of had ik dat niet geschreven (laaang geleden…)?🙂

      Like

  3. Dan was ik niet duidelijk genoeg: het is juist de bedoeling dat het een kort filmpje wordt en niet om er een paar geslaagde foto’s uit te pikken. Dus in feite wat Nil nu ook doet, maar dan met vloeiender overgangen.

    Like

      • Tiens tiens… een heel gesprek hier ondertussen🙂
        Hmmm… zo van die hybride toestanden, film trekken met fototoestel – dat zie ik toch niet zo goed zitten, hoor… Als ik wil filmen, dan wil ik ook wel een filmcamera hebben en leren hoe je monteert en dat soort dingen… helemaal tegen de tijdsgeest in hou ik toch van een zekere kwaliteit in wat ik doe😉

        Een camera die filmt, of zelfs een smartphone die filmt heeft zijn nut bewezen in uitzonderlijke situaties… zoals bvb onlangs op sommige momenten in Syrië. Maar daar gaat het om het buitenkrijgen van nieuws als er geen journalisten in de buurt geraken – een helemaal ander gegeven…

        Like

      • Kleine aanvulling: naar het schijnt zijn de filmkwaliteiten van de diverse topcamera`s tegenwoordig van topkwaliteit. Sommige zelfs beter dan de echte filmkassies. Ik heb er helemaal niets mee maar die mogelijkheid heb ik er wél bijgeleverd gekregen dus ik zou het kúnnen proberen. Of dat ooit gebeuren gaat, weet ik nog niet. Maar het idee van Rinus is op zich niet verkeerd, een serie foto`s van een bewegende situatie waarin het verhaal van de beweging duidelijk wordt. Dat werd in de analoge tijd ook wel gedaan. Een serie afdrukken achter elkaar geplaatst.Ddat werd, dacht ik, een sequense genoemd.

        Like

  4. Gewoon eens proberen – een paar seconden is al genoeg. Belangrijker is haast nog dat het dan waarschijnlijk gemakkelijker is om je camera stil te houden.
    En bovendien: zulke situaties komen niet elke dag voor, dus je hoeft er geen slechte gewoonte van te maken. Misschien dat Jan er soms ook gebruik van maakt met zijn supersnelle veugelkes🙂

    Like

    • Al eerder heb ik daar nee op gezegd. Zelfs met de IJsvogel. Standaard staat de camera op 3 beelden oer seconde maar mijn touch maakt dat het vrijwel altijd toch maar één klik is. 8 per seconde zou zelfs kunnen. Het moment van de Kwak die in het water duikt voor een visje is maar één beeld. Dat lijkt ongeloofwaardig maar dat is het uit de hand schieten met die 400mm ook. Totdat vorige week een Belg bij het Boomgat dit zag en daar zijn verwondering en bewondering voor uitsprak.En zelfs dán is het steeds één shot tegelijk. Ik moet er niet aan denken om in zulke gevallen door hele reeksen dezelfde plaatjes te moeten roeien om de beste er uit te vissen en dat de beste er dan net tussenin zat zoals Nilgün opmerkt. En ja, ik mis wel eens nou net dat ene goeie shot, maar in deze sport krijg je nog redelijk vaak een tweede kans en anders maar niet. Bovendien kun je dan beter filmen en één filmbeeldje tot foto verheffen. Misschien gebeurt dat al meer dan wij vermoeden.

      Like

  5. Hij demonstreert hoe je een rollator moet gebruiken en zij denkt: “daar ben ik nog veel te jong voor” en dat heb jij bij toeval prachtig laten zien. Nu zie je toch de waarde van de “burst-modus” van de papparazzi🙂

    Like

    • Grappig hoe iedereen er een ander verhaaltje rond weeft… en dat was nu net de bedoeling. By the way, ik gruwel van ‘burst’! Vroeger vond ik dat weggooien van een stuk film… nu zou het wel kunnen maar wedden dat de foto dat je wou hebben net tussen twee opnames zit?😉

      Like

  6. Heb een tijdje zitten kijken. Conclusie? Babbelende allochtone man? Beleefd luisterende dame? Een Xenofoob vóór de Xenos? Drie kleine kleutertjes op `n hek en waarover spreken zij? Waarschijnlijk hoe je een meloen schilt en hoe makkelijk dat is.

    Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

