About me, Black and white/zwart wit, Photography/Fotografie

Post-a-Day…

Blog friends that pass by regularly will have noticed that I am not exactly a daily posting person.🙂 During the summer I may have almost continuous bursts of activity depending on the activities around me but in winter it gets a lot less… Not so much because I don’t like to go out in the Belgian rain or the cold with my camera. I have even got a raincoat for the camera so I could… There is a different reason for that.

Some years ago, when my job went to a cheaper country and almost the complete team could go home with something like a handshake, I passed the first year letting several organisations try and ‘activate’ me. But most job offers were rather far away involving serious commuting. Leave the house in the dark hours, spend half my day (or if I was lucky only a third) in traffic jams or even longer on trains, work for 8 – 9 hours and come home in the dark too… ? In winter, that is… No, not really…

But then, I am not the person to sit at home and do nothing and when in the village north of Antwerp where I live they were looking for volunteers to teach the elderly how to deal with the quirks of computers, I applied. And that is the main reason that during the school year my blog goes into a kind of hibernation with just an occasional  snore here and there. Each year I promise myself that I won’t take on any more than I am doing already and each time I fail to say ‘no!’ There are preparations, new things to learn, team meetings, the Digital Week with workshops…. But it is rewarding – in a much better way than a salary would be.

So, if the silence grows too loud, just imagine me in front of small groups of nervous elderly students, talking my head off, jumping from one to the other to help, explain again….🙂

Blog vrienden die regelmatig langs komen zullen wel opgemerkt hebben dat ik niet direct een elke-dag-een-berichtje persoon ben🙂 Tijdens de zomer kan het zijn dat ik doorlopend actief ben afhankelijk van wat er te beleven valt maar in de wintermaanden wordt dat heel wat minder… Niet zo zeer dat ik er tegenop zie om in de Belgische regen en kou met de camera op stap te gaan. Ik heb zelfs een regenjasje gekocht voor de camera zodat ik dat toch zou kunnen… Er is een andere reden.

’n paar jaar geleden, toen mijn job naar een goedkoper land ging en bijna heel ons team met zo iets als een handdruk naar huis kon gaan, heb ik het eerste jaar doorgebracht met verschillende organisaties die me wouden ‘activeren’. De werkaanbiedingen die ik kreeg waren meestal nogal ver van huis. In de donkere uurtjes het huis verlaten, de helft of met wat geluk een derde van mijn dag in files aanschuiven of op treinen zitten, daar tussenin even 8 – 9 uurtjes werken en thuiskomen als het al terug donker is…? In de wintermaanden toch zeker… Nee, niet echt…

Maar toch ben ik niet iemand die gewoon zo maar thuis kan zitten kniezen en toen in het dorp ten noorden van Antwerpen waar ik woon vraag was naar vrijwilligers om de oudere generatie wegwijs te maken op computers, heb ik me aangemeld. En dat is de reden dat tijdens het schooljaar mijn blog in een winterslaap sukkelt met hier en daar eens een snurkje. Elk jaar beloof ik mezelf dat ik niet meer ga aannemen dan ik al doe maar telkens mislukt dat jammerlijk en kan ik niet ‘neen!’ zeggen. Er zijn voorbereidingen, dingen om zelf te leren, vergaderingen, de Digitale Week met workshops… Maar het geeft veel voldoening – veel meer dan gewoon een salaris het zou doen.

Dus, als de stilte te drukkend wordt, hier is een beeld van mij – in volle vaart voor een klein groepje zenuwachtige oudere studenten, aan het uitleggen, aan het rondspringen van de een naar de ander en opnieuw uitleggen…

Standard

4 thoughts on “Post-a-Day…

  1. Ik ben 12 jaar computertrainer geweest, dus ik weet wat heen en weer rennen in die locaties betekent, nog afgezien van de extra stress door weerbarstige computers etc. Het is fijn dat je daarvan wat vertelt en laat zien. Dankjewel.

    Like

  2. Dag Nilgün,

    Je vergeet een belangrijk voordeel, je blijft goed in vorm met dat rennen en springen🙂.
    Als ik je al te zeer mis, zal ik even bellen en zelf verdwijn ik binnenkort een poosje naar Portugal achter de vogels aan. Voor de pestvogel hoeft dat niet, die zijn nu hier.
    Groetings,
    Jan.

    Like

    • Ja, dat klopt wel – het is goeie fitness🙂

      Is dat niet eerder de zon achterna dat je vertrekt?😉
      Zo lang mijn huistijgertje nog leeft zitten zo’n uitspattingen niet in de planning bij mij hoewel ik er regelmatig nogal zin in krijg… veel plezier ermee in elk geval! En vergeet ons niet helemaal😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

