8 thoughts on “Hidden Corners… Verborgen Hoekjes…

  1. Jan Althof says:

    Je wilt iets zeggen met deze twee foto`s denk ik maar ik weet niet wát. Als ik het stukje lees dat bij deze foto`s staat onder Kalmthout dan kan het te maken hebben met die sloop van bomen? Kijk ik naar de eerste foto dan zie ik een hek van “regenten” die zich niet willen mengen met het gewone voetvolk en hun van dat voetvolk gestolen rijkdom achter die hekken vergrendelen. Mogelijk dat zij met de inname van het stuk grond waarop hun fort staat ook een stuk bos hebben gejat waar ook niemand meer in kan of achtjes draaien op het ijs van dat omsloten kleine vijvertje. Maar wellicht zie ik het allemaal te cynisch?!

    Like

    • Een beetje wel, vrees ik😉 Cynisch bedoel ik dan…

      Het vijvertje is publiek domein en niet achter de tralies – kan dus iedereen op, onder, rond zoals ze willen. Het is ook aanpalend aan een school en iets verder aan een speeltuin waar de kinderen veel plezier aan beleven… En er loopt een fietspad langs. Daar dus nix weggestopt… en zelfs vorig jaar helemaal schoongemaakt – zonder boomkap🙂

      Wat de inrit betreft, dat is inderdaad priv domein voor zover ik kon zien. Ben er dus ook niet in geweest. Het was het licht gezien vanaf de straat wat me tot die foto bewoog. Dat kan je interpreteren naar eigen instelling. Maar voor zover ik op Google maps kan zien zit daar niet direct een kasteel achter maar ook een gewoon huis – met zonnepanelen… en ik denk dat het een gemeenschappelijke inrit is voor verschillende huizen.

      Ik ben ‘n beetje straatfotograaf en regelmatig ook wel met een sociale invalshoek maar in dit geval liet ik eigenlijk enkel mijn ogen werken en zocht naar mooi winterlicht…🙂

      Wat de bomen betreft, sinds ik zowel in Antwerpen alsook hier prachtige bomen heb zien verdwijnen, heb ik inderdaad bij het zien van levende exemplaren ergens in mijn achterhoofd wel de vraag ‘ben je’r nog wel volgend jaar?’ Daar is iets van – maar ik denk niet dat deze bomen in gevaar zijn… Terwijl de kap in de stad wordt goedgekeurd en gepland door het stadsbestuur is de Kalmthoutse versie ervan tegen de wil van de gemeente gebeurd en wordt hier zo veel mogelijk groen ontzien.

      Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt?😉

      Op 28 januari 2013 11:00 schreef Nil's…

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

