Color/Kleur, Photography/Fotografie

Not Donald… Niet Donald…

I have always admired those people who make lovely nature photos, birds, bees, flowers, flies, butterflies – you name it… The real macro works. Putting in hours of patience and dragging around a bag of equipment or at best a very heavy camera due to the cannon attached to it. I just haven’t got the equipment for it nor the funds to run to the next camera shop. Or maybe it is just not in me. But every now and then a friendly animal comes my way and stops at exactly the right distance. I’ll never discover a new or rare species, that’s for sure. But it is fun when I catch one after all…🙂

Ik heb altijd bewondering gehad voor mensen die prachtige natuurfoto’s maken van vogels, bijen, bloemen, vliegen, vlinders – noem maar op… Het echte macro werk. Uren geduld oefenen, een zak vol met materiaal sleuren of in het beste geval een heel zware camera met een canon van een lens die daaraan vast hangt. Ik heb er gewoon niet het materiaal voor en ook niet de middelen om naar de eerste beste fotowinkel te stappen. Of misschien zit het gewoon niet in mij. Maar heel af en toe komt een vriendelijk beestje in mijn richting en blijft op juist de goede afstand staan. Ik zal nooit nieuwe of rare soorten ontdekken, dat is wel zeker. Maar het is wel heel prettig als ik eens eentje te pakken heb…🙂

Park031-1

Standard

12 thoughts on “Not Donald… Niet Donald…

  1. Zo’n eendje kan ik ook nog wel verschalken met mijn Samsungetje, maar niet eentje die zich precies op dat moment stomverbaast afvraagt of dat bruine gevalletje zijn zoon wel is – of misschien zijn dochter ???? Dus toch typisch een “Nil”🙂

    Like

  2. Dag Nilgün,
    Nou, jouw eendtje staat er in ieder geval fraai op en het bewijst maar weer dat het maken van een mooi plaatje niet afhankelijk is van dure, zware spullen. Mogelijk dat het nog fraaier zou zijn geweest als je op je buik had gelegen om hem op ooghoogte te pakken. Maar allez, dat is voor ons stramme oudjes ook al niet meer zo gemakkelijk. En trek je vooral niets aan van die taalfreaks want jij bedoelde gewoon “eentje” oftewel één maar dan als verkleinwoord.
    Groetings, Jannommeke🙂

    Like

    • Als ik zo’n uitvoerige bewegingen had gedaan, had ik niets gehad want dan had eendje wel weg geweest…🙂

      En dat van eentje-eendje… geen taalfreak, hoor. Goed gevonden woordspeling dat ik zelfs heel plezant vond. Of zo heb ik het tenminste begrepen😉

      Like

  3. Fun is the most important aspect – if it ceases to be fun should you be doing it?
    Sometimes, sitting on a park bench with a bag full of seed/nuts and trusty camera by your side is all you need to take engaging ‘wildlife’ pictures.

    Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

