6 thoughts on “2013

  1. Rinus Alewijnse says:

    Maar jij hebt het in ieder geval wel gedaan – met name op de bijbehorende oude zwartwit-foto’s – en daar ben ik je nog dankbaar voor. Dat zou men nu ook kunnen doen bij jouw foto’s, maar dan moet je wel zijn ingelogd met een G+ account en dat heeft natuurlijk niet iedereen. Maar op mijn blogs zelf kon je anoniem reageren en dat deed men ook niet. Ik zat er niet op te wachten, maar begreep het ook niet.

    Like

    • Ik ben er niet zo zeker van dat heel veel mensen iets afweten van de kronkels van G+, of zelfs van Picasaweb… Wat je waar kunt doen… Ik heb toch van een volger uit New York een +1 gehad voor een van de foto’s… Dat is een begin😉 En ik vermoed ook dat ik een soort ‘spring-in’t veld’ ben wat commentaren betreft. Het hangt dan van de tegenreactie af of ik ermee doorga of niet😉 Zo zijn inderdaad onze al jarenlange conversaties toch ook begonnen…

      Je zat er misschien niet op te wachten maar ergens hoop je’r toch op… Waarom zou je’r anders zo veel werk van maken en het dan nog op het internet zetten?

      Wat de ‘like’-cultuur betreft, het is snel, gemakkelijk en niet bindend… Sign of times… Terwijl je aan het ‘multitasken’ bent even ook maar met een klikje zeggen dat je’t mooi, prettig, grappig vindt…😀

      Like

  2. Rinus Alewijnse says:

    Bescheiden pracht🙂

    Maar het is mij een raadsel dat één nachtje slapen al 11 bewonderaars oplevert: ik ben “strontjaloers”. Ik moet ook maar weer eens gaan bloggen, maar dan op WP🙂

    Like

    • Bedankt🙂

      Ik ben bij WP mensen tegengekomen die honderden volgers hadden… het is dus eerder bescheiden. Maar ik heb het liever zo – klein groepje die blijft komen. Overzichtelijk…🙂 Maar dat is wel iets dat met den tijd groeit tenzij je erg trendbewust te werk gaat. En door zelf ook anderen te volgen en regelmatig te bezoeken. Kruipt wel tijd in natuurlijk…

      * *

      Like

      • Rinus Alewijnse says:

        En dat is nou precies het bezwaar van dat “ge-like”: je komt er in een soort vicieuze cirkel mee, want van de weeromstuit ga je je verplicht voelen om hen ook te “liken”.
        Op schriftelijk commentaar hoef je niet persé te reageren, maar soms kan er een interessante discussie ontstaan over de achtergronden van een foto of over technische aspecten.
        Daarom vond ik het altijd zo teleurstellend dat dit bij mij niet gebeurde, terwijl er voor mijn gevoel aanleiding genoeg voor was en er ook voldoende kijkers waren. Maar dat past wel bij de doorsnee mentaliteit van “Hollanders”: weinig spontaan en het mag vooral geen tijd kosten🙂

        Like

      • Er is niemand die je verplicht om iemand te ‘volgen’ zodat je een mailtje krijgt als ze posten… dat doe je omdat iets in hun verhalen en foto’s je aanspreekt en je er meer zou willen van zien… En dan vind ik het geen ‘verplichting’ om zelf ook mijn appreciatie te laten zien, soms gewoon met een ‘like’ en soms met meer commentaar…🙂

        Wat jouw blogs betreft, dat was wel heel specifieke informatie, prachtig samengesteld. Maar daar hebben de mensen blijkbaar meer de neiging hun antwoord te zoeken en terug te verdwijnen zonder te veel sporen achter te laten… het is inderdaad wel wat triest dat ze niet reageren…

        Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

