Photography/Fotografie

Note – Nota

Sorry folks!

As it had also happened with an earlier post, in ‘For Sale? – Te Koop?’ after the upload the photo I had posted looked rather different from what I can see here on my PC. It seemed to have undergone a shot of contrast or something, making it a lot darker, killing a lot of detail – I only realized it after posting and have decided to remove it… Sorry about that:-/ Something else will take its place shortly…

Zoals het nog al eens is gebeurd heeft de photo in ‘For Sale? – Te Koop’ een gedaantewisseling ondergaan na het uploaden. Het werd heel wat donkerder en was daardoor veel detail kwijt. Het leek ineens een scheut contrast gekregen te hebben. Ik heb het pas na het posten opgemerkt en heb besloten, het te verwijderen… Sorry…:-/ Iets anders zal wel korteling in de plaats komen…

Standard

4 thoughts on “Note – Nota

  1. Dag Nilgün,

    Die zogenaamde “verbetering” kun je uitvinken in Google + zo heb ik van Rinus geleerd. Ergens bij de instellingen dacht ik. Ik wil publiceren zoals ik een foto zie en niet zoals G+ het denkt te weten.
    Grts, Jan.

    Liked by 1 person

    • Ja, natuurlijk, Jantje… vandaar dat ik toch maar ‘n stukje G+ heb gebruikt nu in m’n blog. Maar bij WP doen ze volgens mij ook iets wat bij sommige foto’s helemaal niet zo goed uitdraait – maar niemand weet er van of kan het verklaren… ook niet op hun forum… Het rare is wel dat het pas dit jaar al twee keer gebeurt is in de mate dat de foto onbruikbaar wordt – in mijn ogen dan… Een klein verschil is er altijd geweest… dat komt waarschijnlijk door de compressie die ze toepassen om het in de beschikbare ruimte te krijgen – maar in dit geval was het iets te opvallend en moet er iets misgelopen zijn. Langs den andere kant zou dan de grotere versie (800×600) beter moeten zijn en dat was het ook niet… dus iets dat tijdens de upload gebeurt…? Joost mag weten wat…:-/

      En zoals ik zei, op het forum wisten ze van niets…

      Bon, beter opletten in het vervolg, zou’k zeggen – zodat ik het al kan stoppen voordat het online gaat😉

      Grts
      N.

      Like

      • Ze zeggen dat sRGB het beste is voor hun en ik zit op sRGB. Trouwens, als dat het probleem zou zijn, zou ik het al langer gehad hebben en niet met 2 welbepaalde foto’s… Het zal een mysterie blijven, vrees ik…:-/

        Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

