The contraptions looking like miniature UFOs these two have on their laps is a “Hang”, a rather new instrument I have only discovered recently. So, I was very surprised and pleased to see it played in the streets of Antwerp🙂

De dingen die uitzien als miniatuur UFO’s dat deze twee op hun schoot hebben is een “Hang”, een nogal nieuw instrument dat ik onlangs heb ontdekt. I was dan ook heel aangenaam verrast om ze in de straten van Antwerpen tegen te komen🙂

 

HNG001

 

This is what it sounds like – Zo klinkt het:

Black and white/zwart wit, Photography/Fotografie

Street Music – Straatmuziek… Hang…

Image

6 thoughts on “Street Music – Straatmuziek… Hang…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Heel apart (al eens gehoord onder de “Dom van Utrecht”), maar op den duur toch irritant – zeker voor “de buren”. Lijkt mij zelfs ongezond om lang op te spelen – er zit iets in dat geluid wat niet deugt – holle olievaten effect🙂

    Like

    • Voor de buren is elke lang durende musicale activiteit irriterend…😉 Door de afstand mis je alle variaties in de muziek en klinkt het eentonig… Vandaar dat ik dikwijls te horen kreeg dat we altijd maar hetzelfde speelden toen er hier nog repetities waren…🙂 En toen ik nog in de stad woonde en de buren eerst verwittigde dat ik een piano had, hadden ze er in begin geen enkel bezwaar tegen… tot ik alle dagen ‘n paar uur begon te oefenen…😀

      Ik vind dat het ‘holle’ geluid net iets etherisch heeft… Er zijn op YouTube ook voorbeelden met andere instrumenten, bvb keltische harp, andere percussieinstrumenten, viool, fluit… de mogelijkheden zijn legio…

      In mijn voorbeeldje speelt de jongen ‘n soort Ierse muziek – maar je kunt ook Afrikaans gaan, Oosters gaan… het kan echt alle kanten uit.

      Ik vind het toch enorm boeiend…🙂

      Like

    • Moest het niet zo verschrikkelijk duur zijn (zoals de meeste muziekinstrumenten), ik zou het graag eens willen proberen😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

