TNK005

 

TNK007

Color/Kleur, Photography/Fotografie

Nature nibbling… Natuur knaagt…

Image

8 thoughts on “Nature nibbling… Natuur knaagt…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Zo hou je de spanning er wel in zeg – het is inderdaad een gigantisch (90mm) luchtafweergeschut waarmee ze wel 20 granaten per minuut konden schieten: het team die dat deed is terecht genoemd op een ereplaquette.
    Ik ben niet zo´n legerspullenfanaat, maar dit ding is indrukwekkend en bovendien goed bewaard gebleven / dus het mag niet wegroesten🙂

    Like

  2. Rinus Alewijnse says:

    Wat zijn foto’s toch misleidend want ik heb nu het echte ding gezien en dat is een belangrijk oorlogsmonument dat een grote rol heeft gespeeld bij het neerhalen van Duitse V1’s en V2’s die op de haven (en dus ook op het centrum) van Antwerpen waren gericht. Ik heb al eens eerder gezegd: soms is toch een verhaaltje nodig om een geheimzinnig detail uit te tillen boven een op zich fotogeniek stuk ijzer.

    Like

    • De bedoeling was om dat in de volgende post te doen met dan ook een foto bij van het volledige kanon (luchtafweergeschut noemen ze dat zeker…)

      Like

  3. Rinus Alewijnse says:

    Laat de natuur maar knagen – ze heeft ‘s winters toch niets beter te doen🙂
    Ik hou wel van zulke industriele stillevens, maar wil dan toch wel graag weten waar dit machien voor diende en waarom het buiten gebruik is geraakt. Maar die reportage houden we misschien nog te goed?

    Liked by 1 person

    • Ik dacht het al dat je niet tevreden zou zijn met wat onderdelen…🙂

      Dit machien diende eigenlijk om vliegtuigen naar beneden te halen… Als ik me niet vergis, van het Amerikaans leger… Staat in Kalmthout, aan de parking van de Heide… Er zijn nog steeds te veel van zijn soortgenoten die dagelijks worden ingezet – vandaar dat ik een ander aspect wou belichten dat mij meer ligt😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

