Yep! I changed the name of the folder after some more playing around with my ‘Take-away-Sony’ > Macro-ish…🙂

I did find another possibility of coming somewhere in the vicinity of macro using the portrait mode which also blurs the background but goes a bit easier on the DOF. But as I had done with what my SLR calls macro some years back, I had to decide (again) that for the real macro work, you just need a macro lens… no two ways about it. So, after a hopeful moment, forget about the beauty of bees and flies and beetles and spiders for the time being…:-/ A nice close-up from time to time is the closest I can get…

 

 

Mac007 portrait-001

 

Yep! Ik heb de naam van de map veranderd na nog wat spelen met mijn ‘Meeneem-Sony’ > Macroachtig…🙂

Ik heb nog een andere mogelijkheid gevonden om ergens in de buurt van macro te komen door portret instelling te gebruiken. Dat vervaagt de achtergrond ook maar is toch iets flexibeler met dieptescherpte. Maar zoals jaren terug met mijn SLR heb ik uiteindelijk (alweer) moeten besluiten dat je voor het echte macrowerk toch een macro lens moet hebben… geen weg er naast. Dus, na een hoopvol moment voorlopig toch maar vergeten hoe mooi bijen en vliegen en kevertjes en spinnen zijn…:-/ Een soms bruikbare close-up is het dichtste dat ik geraak…

Color/Kleur, macro, Photography/Fotografie

Macro-ish… Macroachtig…

Image

4 thoughts on “Macro-ish… Macroachtig…

    • Hij heeft bij mijn vorige ‘macro-post’ al zijn zegje gedaan en vermits ik tot dezelfde slotsom ben gekomen, wil hij zich niet herhalen, veronderstel ik😉

      Like

  1. Rinus Alewijnse says:

    Desondanks een sfeervol portret van een sprietje in jouw groene wildernis en er hebben inmiddels alweer 21 volgers op jouw like-knop gedrukt die kennelijk ook van sprietjes (magere meisjes) houden🙂
    Dus je ziet: zelfs jouw bewijs van een gebrek wordt zeer gewaardeerd🙂

    Liked by 1 person

    • Ik heb inderdaad de indruk dat natuurfoto’s wel beter in de smaak vallen… En toegeven dat ik iets niet kan – ja, dat leest men wel graag, denk ik…😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

