It looks easy when you watch but I am sure I would have this big ship scraping the walls in no time…

Het ziet er gemakkelijk uit als je toekijkt maar ik ben er zeker van dat ik met dit ship binnen de kortste tijd de muren zou afschuren…

1-HVT016B

 

The tugboats at the front go backwards and pull… that’s normally their only function…

Aan de voorkant varen de slepers achteruit en trekken… dat is normaal hun enige functie…

2-HVT020

 

It is the one at the back that is the ‘helmsman’ and has all the responsibility of getting the ship on its way in one piece…

Het is de sleper achteraan die de ‘stuurman’ is en de verantwoordelijkheid draagt om het schip zonder brokken op weg te helpen…

3-HVT022

Color/Kleur, Photography/Fotografie

In the Harbour… In de Haven…

Gallery

4 thoughts on “In the Harbour… In de Haven…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Op die saaie internationale vaarwegen hebben die mannen toch een “oma” nodig aan boord die ze een beetje vertroeteld en veel levensverhalen kan vertellen – dus ik zou toch maar solliciteren (tegen kost en inwoning🙂

    Like

  2. Rinus Alewijnse says:

    Hoewel niet zo mooi meer als een heuse driemaster, blijft de scheepvaart fascineren en het is leuk dat je er zo dichtbij kon, waardoor jouw foto’s een extra waarde krijgen zonder een plat samengedrukt superteleplaatje te krijgen.

    Het is bij ons op strand nog niet zo dat we onze tenen moeten intrekken, maar ze varen toch heel dicht langs als ze richting Rotterdam of verder moeten. Levendiger dan alleen maar in de verte staren naar de kranen van Zeebrugge.

    Liked by 1 person

    • Ja, op die afstand zijn de kranen van Zeebrugge waarschijnlijk niet zo boeiend… tenzij je een volwassen telescoop hebt misschien?😀

      Zeevaart, een haven is altijd ‘n beetje ‘Fernweh’… Hard werken als je er inzit maar het blijft je fantasie een scheutje geven… Toen ik ongeveer ‘n jaar of 6 – 7 was, had ik vast besloten dat ik de zeevaart zou ingaan… en niet als poetsvrouw, hoor… De familie ging telkens plat als ik dat zei en ik werd kwaad omdat ze mij uitlachten. Maar ja, toen kon dat ook helemaal niet. Nu wel… maar zie je mij al aankomen op mijn ouderdom op de Zeevaartsschool?!😀

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

