There seems to be a new (?) tradition in Antwerp – the architectural fusion of old and new… sometimes to the extreme…

Er lijkt een nieuwe (?) traditie te zijn ontstaan in Antwerpen – de architectonische fusie van oud en nieuw… soms heel extreem zelfs…

 

This is how it is presented

Zo wordt het voorgesteld

HVNH002.jpg

The lower old part used to be the barracks of the Harbour Fire Brigade. Now, together with its ‘attachment’, it will be called the Harbour House and I assume it will function as a logistical centre for all that goes on in the harbour.

Het onderste oude deel was vroeger de Kazerne van de Havenbrandweer. Nu gaat het, samen met zijn ‘bijlage’, Havenhuis heten en wordt, als ik goed heb begrepen, het centrale punt van de havenlogistiek.

 

This is how it looks from far at the moment.

Zo ziet het voor de moment op afstand uit.

 

HVNH001

 

A few details

Wat details

 

HVNH005

 

HVNH008

 

HVNH013

 

And the whole from the back…

En het geheel, van achter gezien…

HVNH014B

A bit of serendipity that two fire trucks were just passing by, a wink from the past…🙂

Een grappig toeval dat net twee brandweervoertuigen langs kwamen, een knipoog uit het verleden…🙂

Color/Kleur, Photography/Fotografie

New Antwerp… Nieuw Antwerpen…

Image

10 thoughts on “New Antwerp… Nieuw Antwerpen…

  1. Hallo, or should I say Hello Nilgün helemaal uit Morvich bij Kyle in Noordoost Schotland. Eindelijk een keer een goede verbinding en dan meteen dit verblindend mooie onderwerp. Naar de vorige moet ik nog kijken. Het is in de architectuur soms hoe gekker hoe mooier en voor de opdrachtgevers kan het soms niet gek genoeg zo schijnt het. Ik vind het allemaal best want aan mij wordt niets gevraagd als de plannen gemaakt worden. Ik kan slechts verwonderd of verpletterd toekijken bij het resultaat. Het mag er zijn, dat is zeker, maar ja de plaats. In La Défense zou het niet misstaan denk ik, maar hier? Als we over 50 jaar allemaal in zoiets wonen vinden we het waarschijnlijk saai of “gewoon”. So be it🙂

    Liked by 1 person

    • Fàilte! (Als het verkeerd is, don’t blame me… komt van Omniglot.com…)
      Amai! Al goed doorgereden…😉

      Ja, verpletterd of verwonderd naar kijken is het enige dat we inderdaad mee kunnen doen🙂 Maar in zo iets wonen? Hmmm… Hoewel… voor het uitzicht misschien wel🙂 Op een winteravond bij een glaasje wijn naar de lichten van de haven kijken lijkt me wel wat😉

      Like

  2. Rinus Alewijnse says:

    Dure bijlage🙂
    In mijn Gmail zou hij door Google in de spambak gekwakt zijn, vrees ik.
    Desondanks: indrukwekkende foto’s hoor.

    Liked by 1 person

    • Ja, dat zeker! Duur, bedoel ik dan😉

      Google houdt van toekomstbeelden… misschien ook niet (naar de spam) ?😉

      Geen gemakkelijk gevalletje om te trekken… Ik hoop dat ze’t nog eens open stellen op een Open Wervendag dat ik het ook eens van binnen kan zien (als je er dan al kunt in rondlopen tenminste). Het uitzicht op de haven gaat waarschijnlijk overweldigend zijn!

      Like

    • Ik probeer heel erg, neutraal te blijven😉
      Ik heb zeker niets tegen moderne architectuur maar zie de twee dingen toch ietsje liever apart waar ze elk tot hun recht kunnen komen en hun eigen sfeer kunnen scheppen… Maar ja, er zijn zoveel smaken als er mensen zijn – of het schilt niet veel… En dat is goed zo.🙂

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

