After looking into the architectural future, lets take a leap into the past… Year 2008, same location as my previous post. My first digital SLR getting a workout since more or less four months with me insisting on shooting in monochrome, no RAW, first steps in Photoshop, no Lightroom…  still very much in a darkroom state of mind🙂

Me and a few photographer friends got the chance to visit the barracks while the firemen were still there. I even went into that ‘basket’ at the end of the ladder and went all the way up… Fear of heights seems to turn relative if you are really interested…🙂

 

Our guide – Onze gids

Brandweer folks17

 

A few impressions – Wat indrukken

This slideshow requires JavaScript.

 

The ladder – De ladder

Brandweer14 ET

 

Na een blik in de toekomst van de architectuur, nu een sprong naar het verleden… Het jaar is 2008, zelfde locatie als mijn vorige post. Mijn eerste digitale SLR sinds ongeveer vier maanden in volle training terwijl ik nog koppig in monochroom trek, geen RAW, eerste stappen in Photoshop, geen Lightroom… nog steeds volop  in donkerkamer modus🙂

Met wat vrienden fotografen had ik de gelegenheid om de kazerne te bezoeken terwijl de brandweer daar nog aanwezig was. En ik klom zelfs in het ‘bakje’ op het einde van de ladder en ging helemaal omhoog… Hoogtevrees schijnt relatief te worden als het interesse groot genoeg is…🙂

…..

These photos never made the blog as I had no blog then… 😉

Deze foto’s zijn nooit op mijn blog geweest omdat ik toen nog geen blog had…🙂

Black and white/zwart wit, Photography/Fotografie

Fire Brigade… Brandweer…

Gallery

6 thoughts on “Fire Brigade… Brandweer…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Het lijken foto’s uit de vorige eeuw – in ieder geval uit een voorbije tijd. Maar ik vind het jammer dat ik niet wat meer van het imposante gebouw te zien krijg dat nu zo’n “ondergeschoven kindje” gaat worden. Dus graag nog een vervolg als dat kan.
    De foto van de “jakobsladder” is subliem en het portret van de gids ook🙂

    Overigens ben jij dan nog lang in z/w blijven hangen: in mijn grote verzameling zie ik kleur al na 1985 de overhand krijgen omdat toen de kwaliteit van Kruidvat-printjes redelijk begon te worden en mijn z/w-doka was in 1995 door een verhuizing fini.

    Liked by 1 person

    • Vorige eeuw niet meer – maar toch wat jaartjes geleden…🙂 En in verband met de evolutie van het gebouw is het inderdaad een verhaal van het verleden… Dus klopt het ook in die zin🙂

      De doka is bij mij ook rond de zelfde tijd opgedoekt (1994) – ook wegens een verhuis… Hoewel ik van alles plande hoe ik het een nieuw leven kon inblazen, bleek de ruimte telkens te stoffig, te klein, te… En ik was ook de eerste jaren in mijn nieuw stulpje meer weg dan thuis… Kleuren heb ik altijd in dia’s getrokken, ook ‘n tijdje na de doka. Toch iets meer controle over wat ik terug kreeg😉

      Mijn obsessie met zw in de digitale begindagen was ‘n beetje om van iets te vertrekken dat ik kende, denk ik. Eerst zien dat ik dat goed had en dan pas nieuwe dingen proberen. Maar pas met de tweede SLR (dat ik nog steeds gebruik) begon ik meer plezier te krijgen in kleur😉 En in mijn hart blijf ik toch nog steeds meer zwart-witter… Daar is niets aan veranderd…

      Like

    • Had je die toen niet gezien? Tiens… Raar… Is maar een kleine keuze van ‘n boeltje anderen en ik dacht dat ik toen een albummetje had gemaakt (vage herinnering…)…

      Bedankt!🙂

      Like

    • Blij dat de communicatiewegen even bruikbaar zijn!🙂
      Was net ook begonnen aan jouw foto’s😉

      Ja, ik ben jaloers op mezelf – mijn zw deel tenminste – moet er toch eens terug naar toe… niet uit het archief maar terug nieuw…🙂

      Grts
      N.

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

