8 thoughts on “A Wink… ‘n Knipoogje…

  1. Rinus Alewijnse says:

    En indirect voor Jan: bedankt voor de mooie orgelfoto’s in de Saint Giles. Gooi 0953 er even uit, want die doet pijn aan mijn ogen (0963 geeft ook al een goed totaal beeld). Ik heb al voldoende gegevens kunnen vinden – het is vreemd genoeg een Duits instrument van Rieger Orgelbau uit 1992 – dus helemaal niet in de zwoele Engelse traditie van Father Willes etc. Zeer bijzonder – ook als modern contrast in die stokoude kerk.
    https://www.youtube.com/watch?v=aFC6xwMV6d0 geeft een mooi beeld en daarop speelt het orgel ook mee (bijzondere muziek).
    En verder natuurlijk grote dank voor alle andere meestal bijzondere foto’s en goede reis verder. Wat wij een prachtige plek vonden, was New Lanark onder Glasgow aan de wild stromende Clyde waar je een eind langs kunt wandelen vanaf de oude weefgebouwen.
    Groetjes / Rinus

    Liked by 1 person

    • Dat laatste lijkt me ook iets voor mij…😉
      Je zult wel even moeten wachten op antwoord tot hij terug internet heeft, vrees ik…

      Like

  2. Dag Nilgün,
    Je knipoog is mij in figuurlijke zin volledig duidelijk. Ik heb al jaren een kleine poster van een of ander klassiek orkest waarop je een blote jongedame op de rug ziet die door een jongeman met een strijkstok als cello wordt bespeeld. Schitterend beeld dus. Hier zie je naast het vergelijkende beeld toch ook weer dat een van de twee op zijn telefoon zit te tokkelen en zij ergens anders naar kijkt. Zouden zij elkaar pas nét kennen, dan denk ik dat zij elkaar aan zouden kijken. Maar zelfs die garantie heb je tegenwoordig niet meer. Overigens heb ik voor onze grote vriend het orgel uit de St. Giles in Edinburgh geportretteerd. Indien gewenst heb ik ook de details beschikbaar, zo zit er nog wel eens iets onverwachts in de pot🙂

    Liked by 1 person

    • Dat is een klassieker (in meer dan een zin…)😉 Ergens op mijn blog heb ik tussen de zw foto’s van de eerste Lambermontmartre een schilderij geknipt waar ook een mooie dame als cello was geportretteerd – toch mooi, vond ik toen… en je ziet dan toch echt duidelijk wat de inspiratie voor de vorm moet geweest zijn – behalve misschien dat het ook bevorderlijk is voor een goede klank… ben geen instrumentenbouwer, dus geen idee… Een bloempot is natuurlijk een bloempot en geen muziekinstrument… maar toch – het viel me ineens op…

      Wat de conversatie betreft, hmmm – ja… ik vrees er voor…🙂

      Ben ook benieuwd naar de orgel…😉 En Edinburgh op zich ook…

      Like

  3. Rinus Alewijnse says:

    Een fraaie jonge dame vergelijken met “een pot” gaat mij wel wat te ver🙂
    Maar toch zou het best kunnen dat ze naar “een andere pot” zit te loeren…

    PS: je fraaie havenzicht had van mij best een week “on top” mogen blijven staan: een monument van de rust in ons jachtige bestaan op weg naar volgende foto🙂

    Liked by 1 person

    • Je draait de zaak helemaal om😉 Het ging mij eerder daarom waar sommige decoratiestukken hun vorminspiratie vandaan halen en niet om van de jonge dame een pot te maken… En niet aan gedacht dat bij jullie een ‘pot’ ook nog een andere betekenis heeft – ik neem aan dat de rare tweede zin daarop zinspeelt?🙂

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

