Photography/Fotografie, Text/Tekst

Blog Note… Even Vermelden

Hi folks,

Fate decided that instead of telling you a bit about Windows 10 en working on some new photos, I will have to install a new hard disk for the PC (Windows 7)…

It may have been age (it was not even half full as my data are stored externally) – or it may have been something else which I will never know for sure (I will say more about that when I get back to posting…)

At the moment I am on the Windows 10 laptop which is not really suited and certainly not ready yet for all of that…:-/

Hope to be back with you as soon as possible🙂

Dag lieve mensen,

Het lot heeft blijkbaar beslist dat ik in plaats van wat te vertellen over mijn Windows 10 ervaringen en aan nieuwe foto’s te werken een nieuwe harde schijf moet installeren voor de PC (Windows 7)…

Het kan ouderdom geweest zijn (het was zelfs nog niet eens half vol daar al mijn data op een externe schijf zitten) maar er is nog een andere mogelijkheid – ik zal het nooit zeker weten (Ik zal daar meer over zeggen als ik terug ben…)

Voor de moment ben ik op de Windows 10 laptop maar die is niet geschikt en zeker nog niet klaar voor dat soort werk:-/

Ik hoop zo snel mogelijk terug te zijn🙂

Standard

8 thoughts on “Blog Note… Even Vermelden

    • Te laat!…😉

      Ik ben er niet bij stilgestaan dat die eventueel al in een oude PC zouden kunnen gebruikt worden… En dat je ze in TBs kunt kopen… Ik ken die eerder van tablets en notebooks en had nog de indruk dat ze snel maar wat beperkt waren… Mis, dus!…

      Er zit nu een Seagateje in die het helemaal niet zo slecht doet, moet ik wel zeggen… beter dan de vorige in elk geval.🙂 Er is ook het verschil dat de vorige installatie van dezelfde Win7 over de in de winkel geïnstalleerde XP was gegaan… Het was toen de bedoeling om eerst te formatteren maar blijkbaar waren er wat stukken en brokken blijven voortbestaan en ik heb heel wat meer kronkels moeten uitstrijken dan me lief was, o.a. in de security settings… Zoals een computer die overtuigd was dat mijn externe schijf met al mijn data op helemaal niet van mij was… Het was een goede les in beveiligingsinstellingen😀 ‘Always look on the bright side of life’… zo leer ik elke keer nog volop bij😉

      Deze keer ging alles vlotjes, toch zeker met Windows… Het is pas daarna dat het echte werk begint en je alle software terug moet installeren. Ondertussen is het grootste deel na een dag van 18 werkuren up and running. Er is nog wat werk aan maar ik ben er terug bij…😉

      Liked by 1 person

      • Het opnieuw installeren van Windows is altijd een hoop werk, niet alleen de software die je opnieuw moet installeren, maar ook codecs en drivers ….

        Nee, geef mij maar Linux. Linux Mint bv. Je hoeft het alleen maar te installeren en het draait meteen als een zonnetje🙂 Een heel softwarepakket wordt automatisch meegeïnstalleerd, Het systeem is stabiel, veilig, gebruikssvriendelijk, gratis en heeft ook nog eens een hele mooie interface.

        Hert is eigenlijk alleen vanwege Photoshop dat ik naast Linux ook nog Windows op mijn computer heb staan. Want de GIMP is toch net iets minder dan Photoshop.

        Liked by 1 person

        • Ik heb maar twee drivers moeten opjagen – de printer en de audio – dat viel dus nog mee😉 Maar daar staat nogal wat software op… zoals je zegt, o.a. Photoshop, Lightroom… De PC is eigenlijk ‘n beetje de centrale controlekamer van al de rest dat daar rond zit – en omdat ik eigenlijk al zowat vanaf de DOS versie van Windows mee ben gegroeid, ken ik het ook echt grondig… Ik heb wel even een zijsprong gedaan naar Linux en daar is veel voor te zeggen – maar ben toch maar terug gegaan naar Windows🙂

          Like

  1. Rinus Alewijnse says:

    Die ouwe desktop was natuurlijk strontjaloers op dat opgefleurde W10-lapje en dacht: ik zal het vrouwtje eens lekker dwars gaan zitten: puh🙂

    Liked by 1 person

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

