8 thoughts on “Polite Statue… Beleefd Beeld…

  1. Ik dacht dat “zwarte peter” niet meer mocht, maar deze mag van mij nog net🙂
    Maar wat beeldt deze “vrolijke frans” eigenlijk uit, want als je de Antwerpse volksverhalen niet kent, is dat voor mij toch niet vanzelfsprekend.
    Kortom: soms ben je te kort van stof, maar verder niets dan lof🙂

    Liked by 1 person

    • Geen idee wat-ie uitbeeldt, Rinus🙂 Misschien gewoon de Zwarte Piet die op de komst van Sinterklaas wacht en ondertussen maar wat bijverdient? Of een mijnwerker die net uit de ‘put’ komt? Er moet niet altijd een verhaal aan hangen – het is gewoon visueel… En vermits hij geen plakaat bij had met een uitleg, laat hij ons duidelijk vrij om het onze ervan te denken…😉

      Na jouw vraag ben ik toch wel even gaan goegelen, vond een hele bende volksverhalen maar niets dat hierop slaat… Dus, ik blijf kort van stof bij gebrek aan stof…😛

      Like

    • Een god kan ik je niet aanbieden maar een duivel zit hier ergens in mijn blog…😉 Moet er wel effe voor graven…😀

      Grts terug
      N.

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

