16 thoughts on “Puzzle… Raadsel…

  1. Je hebt Linux Mint in drie smaken (d.w.z. werkomgevingen): Mate, Cinnamon en Xfce. Welke je kiest doet er eigenlijk niet zoveel toe. Xfce is vooral geschikt voor oudere, wat tragere computers.

    En als je Linux Mint eenmaal geïnstalleerd hebt is het wellicht handig om ook nog even hier te kijken:
    https://sites.google.com/site/computertip/directdoenmint

    Je kunt Mint trouwens gewoon van de dvd opstarten, nadat je het iso-bestand gedownload en op dvd gebrand hebt. Gaat natuurlijk een stuk trager dan opstarten van de harde schijf, maar op die manier krijg je alvast een indruk van wat je eventueel in huis haalt zonder iets aan je computer te hoeven veranderen.

    Succes🙂

    Liked by 1 person

    • Prima website! Al in mijn bladwijzers gezet. Firefox is al jaren mijn maatje, zelfs op de Win10🙂 Mijn handen jeuken al – maar ik ga toch even wachten tot een verlofperiode (paasverlof zeker?) om niet in een knoop te geraken wegens tijdsgebrek😉

      Nogmaals bedankt voor de goede tips!🙂

      Liked by 1 person

    • Dat geraak je wel gewoon, de blauwe schermpjes…😉

      Ik kan me daar ook wel best mee amuseren, hoor… maar voor de PC zie ik het nog niet zitten. Daar zit iets te veel in en ik word er erg grommelig van als ik eerst van alles moet rechttrekken voordat ik kan beginnen. Ik wacht nog even af… Als de laptop geen kuren meer vertoont, wil ik er nog eens over nadenken…😉

      Like

      • Rinus Alewijnse says:

        Doe ze de groeten, want daar heb ik ook jaren met plezier mee gewerkt en ik kan mij geen monsterupdate herinneren, al konden de gewone maandelijkse updates ook wel eens lang duren. Maar misschien ben ik het servicepack van jaren geleden gewoon vergeten, alleen valt dat allemaal in het niet bij de vele jaargangen die ik heb geüpload naar Google en Microsoft: dat waren uren, dagen, maanden…

        Maar verder vind ik het een heel aandoenlijke foto van een hele grote en een hele kleine man die vertwijfeld naar een schermpje zitten te staren: ik zou dan ondertussen maar een wandeling over de heide hebben gemaakt🙂

        Liked by 1 person

        • Monsterupdate was op de 10… Nee, vorige versies hadden geen updates die langer dan ‘n uur duurden…🙂

          De kleine man is niet zo klein, hoor… even door zijn knieën, da’s al… hij is de redder in nood😉

          Bedankt voor je bezoek…

          Like

  2. Danka_Zee says:

    I corrupted the Windows 10 update and firewalled it. I control any and all Windows updates. Windows 8 was already a disaster.

    Liked by 1 person

    • As long as you have webmail and don’t do much else than surfing and playing, it is ok…😀 I have it on a laptop for testing purposes and that’s ok too…

      My PC still runs on Win7 and I will keep it that way for the time being, I think…😉 Not much in a mood to tinker a few hours before I get to do what I wanted to in the first place…😉

      Liked by 1 person

      • Danka_Zee says:

        I did it so I don’t look like these two guys. I am hoping my computer doesn’t brake until most of the glitches are smoothed out.

        Liked by 1 person

        • I’ll keep my fingers crossed for you🙂

          They are rather heavy on updates – so I hope too that some day it will be working as nicely as my Win7 does😉

          One of the guys is the teacher/assistant… but even he gets puzzled sometimes…;-)

          Liked by 1 person

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

