12 thoughts on “How to…? Hoe?…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Komt mij ook heel bekend voor😦

    Maar die enorme klus had ik al voor 2003 gedaan en om toch niet alles meteen weg te kieperen (ook nog een probleem apart), had ik van 55 dozen nog 5 achter gehouden maar nooit meer naar gekeken. Dus die zijn nu ook weg, samen met ontelbare negatiefstrookjes.
    Nu tiep ik “1970” en zie alles van toen (ook mijn zwartwit-afdrukken) meteen en daardoor kon ik voor onze kinderen een wat bescheidener selectie maken.

    Like

    • Bij mij was inscannen eigenlijk een van de eerste digitale fotobezigheden… 20 TriX filmpjes in zwart-wit die ik wegens verhuis en geen doka meer, langs de computer tot leven probeerde te wekken…🙂 Ik kan enkel zeggen dat ik daar enorm veel bij heb geleerd…😀 Dia’s heb ik maar even geprobeerd maar de kleuren vielen wel erg tegen, vond ik – en ben er dan mee gestopt… Wie weet, op een regenachtige winterdag met de jaren ervaring achter de hand probeer ik het wel eens terug…😉

      Like

      • Rinus Alewijnse says:

        Dat is eigenlijk vreemd, want negatieven zijn veel moeilijker dan dia’s. Zal ik in een apart mailtje wel eens uitleggen. Misschien een probleem van jouw scanner en bijbehorende software?

        Liked by 1 person

        • Probleem op dat moment was gewoon dat ik noch de scanner (toen nog nieuw), noch de bijbehorende software goed kende… ondertussen ben ik wel wijzer en moest ik nu proberen, zal het waarschijnlijk vlotter gaan… ook PS was nog in de kennismakingsfase en LR was onbekend.

          In de loop van tijd heb ik uitgevist dat als tiff inscannen mits gebruik van de scanner software en eerst in LR bewerken betere resultaten geeft. Maar ik sta nu al zonder dat hopeloos achter met van alles en nog wat… het zal even moeten wachten om het eens te proberen…🙂

          Like

  2. Jan Althof says:

    Dag Nilgün,
    Kan je pagina niet bereiken wegens alle “deegslierten”.
    Ik had er meer dan 7000 en ben vele maanden bezig geweest er iets digitaals van te brouwen.
    Met een speciale Nikon Diascanner, knalduur ding dat ik via internet heb moeten lozen want
    onbruikbaar door gebrek aan updates dankzij Nikon. Koop ik nooit meer een schroeffie van.
    Maar wel leuk werk omdat je alles weer eens terugziet.
    Grts uit Rome, Jan & grieta.

    Liked by 1 person

    • Deegslierten? Gebruiken ze die in plaats van kabels of zo?!…😉

      Deze dame gebruikt een gewoon en goedkoop scannertje van den Aldi… werkt prima!🙂

      Grts terug aan allebei😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

