8 thoughts on “Wish… Ik wou…

  1. Rinus Alewijnse says:

    Ik weet niet of zij moeten betalen om daar te liggen of dat de gemeente betaalt dat ze nog komen. En ik begrijp toch al hoe ze überhaupt uit de kosten komen – bij kleinere scheepjes kan het nog pure liefhebberij van een clubje zijn, maar de grote moet er toch een toch een constante bron van inkomsten zijn om zo’n kanjer te onderhouden en de vaste bemanning te belonen voor hun diensten.
    Lijkt mij zorgelijk en dat straalt die rug ook uit en daarom is dit een “voltreffer”.

    Liked by 1 person

    • Ja, ieder zijn eigen verhaaltje natuurlijk😀

      Ik betwijfel ten zeerste of deze jongen de eigenaar van het schip is en zo’n beslommeringen heeft…😉

      Heb wat aan het googelen geweest…

      Van de krant Het laatste Nieuws:
      “Een stad die het evenement wilt verwelkomen moet daar diep voor in de buidel tasten”, zegt havenschepen Marc Van Peel (CD&V). “En geduld hebben. In 2010, na de succesvolle editie toen, heeft het stadsbestuur de organisatie meteen gevraagd de schepen opnieuw te mogen ontvangen. Zowel het Havenbedrijf als het stadsbestuur betalen elk 300.000 euro om het evenement te mogen organiseren. Voor de Antwerpse haven is het onbetaalbare reclame.”

      “Daartegenover staat dat het evenement heel wat zal opbrengen voor de lokale ondernemers en horeca”, zegt schepen Kennis. “Uit onderzoek is gebleken dat elke bezoeker tussen de tien en de twintig euro spendeert.”

      Wat de schepen zelf betreft, moeten ze daar tijdens de race dus geen liggeld betalen. Er gaan zo’n vierduizend jongeren meezeilen als ‘leerlingen’. Wat de vaste bemanning betreft, is die wel minimaal en wordt aangevuld door de jongeren. Het is dus geen cruise… in een ligstoel in de zon liggen is daar niet bij😉

      En heel de race wordt wel gesponsord…

      Ik blijf dus bij mijn versie…😉

      Like

    • Hier ook zo iets…🙂 Het is nu ‘n beetje aan het druppelen en er is ook wat meer wind vandaag… dus nog te harden. Maar uit de supermarkt komen is toch best te vergelijken met een sauna-ervaring😀

      Toen ik de foto trok was het nog niet zo warm… Maar zijn rug straalde het gewoon uit dat heel de bedoening hem gestolen kon worden… en dan was het nog maar de eerste dag… nog drie te gaan… Ik kan het hem wel navoelen…😉

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

