krst06

It was only the day after that someone told me this is a dangerous animal… (?!) He didn’t feel dangerous at all to me. Frustrated and nervous in his space of 1m x 2m – yes. Bored silly – certainly. I scratched his head, talked to him and he looked quite happy with that. He did want the camera, though 😀

In fact, I never liked the idea of live animals in a nativity scene. The sheep look so sad… The donkey is visibly stressed… How would a human feel if he had to stand in the little barn for two weeks, being Joseph?… He’d probably come out blazing, running for the first pub in the vicinity… talk about dangerous behaviour…! 😉

Het was pas de volgende dag dat iemand mij vertelde dat dit een gevaarlijk dier is… (?!) Die indruk had ik toch helemaal niet. Gefrustreerd en zenuwachtig in de kleine spatie van 1m x 2m – ja. Verschrikkelijk verveeld – heel zeker. Ik krabde zijn kop, mompelde wat tegen hem en dat beviel hem wel. Maar de camera had hij toch graag gehad 😀

Eigenlijk heb ik nooit van het idee van levende dieren in een kerststal gehouden. De schapen kijken zo triest… De ezel is duidelijk onder stress… Hoe zou een mens zich voelen als hij twee weken aan een stuk in het kleine schuurtje Jozef moest staan wezen?… Waarschijnlijk zou hij als een bliksemschicht vertrekken in de richting van de dichtstbijzijnde kroeg… van gevaarlijk gedrag gesproken…! 😉

Color/Kleur, Photography/Fotografie

He Wants the Camera!… Hij wil de camera!

Gallery

17 thoughts on “He Wants the Camera!… Hij wil de camera!

    • They are willful, stubborn even and will do a lot to get their way… 🙂 And yes, you can get a kick, they may try to bite a piece out of you… or they will just plant their feet firmly and won’t budge when you want them to walk on… 🙂 If treated right, they are fun – if not, they will let you know they don’t agree… Real characters! 😉

      Like

  1. Rinus Alewijnse says:

    Ik had Jozef erop aangesproken: ga om het uur een rondje stappen met dien ezel en geef hem(?) wat te sjouwen ipv staan te tutten bij Maria. Valt mij toch tegen dat er nog geen protestgroep is opgericht, maar ja: iedereen moet nog minstens een kilo kerstballen kopen 🙂
    Maar dat hij Sonyboy om op te vreten vond, kan ik goed in komen: heerlijk cameraatje voor alledag.

    Liked by 1 person

      • Rinus Alewijnse says:

        Dat komt omdat wij vroeger een forse spiegelrefex met veel glaswerk als ons hoogste doel zagen en dat was begrijpelijk omdat de toenmalige compactcamera’s weinig te bieden hadden. Maar als je ziet hoe geavanceerd die hi-endjes zijn geworden, dan is er nog maar weinig meer waarvoor een “kanon” nodig is.

        Liked by 1 person

        • Mijn OM2-tje kan je moeilijk een ‘forse spiegelreflex’ noemen, denk ik… en veel glaswerk? Een 35mm en een 80mm… en dat was het dan… 😉 Heel die handel paste in een zakje dat ongeveer half zo groot was als wat ik nodig heb voor de E620 of zelfs de Nikon D3100… 😀

          Like

            • Ja, zo iets… 😀 Behalve dat altijd een van de lenzen toch aan het apparaat hing – dus meestal maar een erg klein zakje voor de andere lens… 🙂

              Like

  2. Dag Nilgün,
    Afgezien van deze situatie zijn die lieve ezeltjes soms echt gevaarlijk. Dat heb ik gezien in Ierland waar werd gedemonstreerd hoe men vroeger water oppompte met een ezel in de tredmolen. Zij doen dit nu maar kort en hoewel die ezels aan mensen en die molen gewend zijn, moest zij hem duidelijk onder controle houden. Bijten en schoppen kunnen ze heel goed zo legde zij uit. Dat was ook wel zichtbaar. In Portugal heb ik dat ook gezien waar een eigenares (Nederlandse) een fors blauw oog opliep door een harde kopstoot van zo`n lief beessie. Verder wordt er daar wel “beestachtig” met die dieren omgegaan, met veel dieren trouwens. 😦
    Grts, Jan.

    Liked by 1 person

    • Ik bedoelde ook niet dat het pluche beestjes zijn die braaf je hand komen likken, Jan… Ik weet heus wel dat een ezel zijn eigen willetje heeft en heel goed weet hoe hij die moet doordrijven – en dat is ook goed zo… Pure wettige zelfverdediging… 😉 Ik zou me ook hoeden om mijn hand in de buurt van zijn gebit te brengen als ik het beestje niet ken. En deze was duidelijk niet direct ingenomen met de plaats waar hij zich bevond. Dus ja, voor iemand die daar een grote pluche vriend in ziet of hem iets wil laten doen dat hem niet zint, is het wel gevaarlijk… Maar dat moet je met een kat ook niet doen of je kunt plots beseffen dat het kleine roofdiertjes zijn… Of met een verkeerd behandelde hond… En ik kan dat zelfs doortrekken tot bij de mensen… Bij sommigen van ons is het laagje opvoedingsvernis wel door slechte ervaringen erg dun… dat zal je bijna elke horeca werker/ster kunnen vertellen 😉

      Like

    • Yep! Couldn’t agree more…
      I could kind of get it if it were just for one day (and certainly no lonely nights), Christmas day for example, I could accept that. But let them live there day and night for two weeks with all those strangers staring at them? It feels like torture to me…

      Like

I'd be glad to hear from you!... --- Laat maar komen, dat commentaar!...

