12 thoughts on “Teachers… Leraars…

  1. En, is W10 al beter geworden dan wat jij in één van je vorige posts had geschreven ? Mijn PC blijft maar aandringen om W10 te installeren… maar ik hou de boot af πŸ™‚

    • Er wordt nog steeds aan gewerkt en langzaam maar zeker beginnen dingen beter te werken van wat ik hoor… Zelfs het mail appje schijnt al te werken – heb het nog niet terug geprobeerd… Maar het is toch nog steeds een ‘ongoing process’… en wij zijn de proefkonijnen…

      Zoals al gezegd, heel veel hangt ervan af in welke staat je PC is. En van Windows 7 naar de 10 schijnt bij velen beter te werken dan van de 8 naar de 10… De 8 had te veel eigen foutjes en als je van daar vertrekt neem je al die foutjes natuurlijk mee en zit je gemakkelijker met problemen…

      Maar ik vind het moeilijk om daar raad in te geven. Er zijn winkels die de mensen vertellen dat ze ‘r moeten van afblijven… Persoonlijk ben ik wel blij dat ik op de laptop met de 10 kan experimenteren en het gewone computerleven op de PC verdergaat met de Win7. Dat is een veiliger gevoel. Heeft wel het nadeel dat ik er natuurlijk niet zo intensief mee bezig ben als met de PC en hier en daar wel misschien dingen mis die niet kloppen… Lightroom 5.7 schijnt goed te werken met de 10. Photoshop (5.1) ga ik er een van de dagen bijzetten en eens zien wat ik dan krijg… dat is zowat het belangrijkste voor mij… Voor al de rest zijn er ook wel andere oplossingen als het niet werkt…

      Dus, ik weet het niet… Laat je maar best niet opjagen. Er is toch nog genoeg tijd om het nog gratis te kunnen downloaden (tot einde juni…)… πŸ˜‰

      • Dat gratis kan me gestolen worden πŸ™‚ Zal sowiezo gratis zijn de dag dat ik een nieuwe Laptop koop…. en tot die tijd blijf ik er af. Ik werk momenteel op een vaio en van Sony uit is de boodschap gegeven niet te upgraden… ga dus zeker niet experimenteren πŸ˜‰
        Mag er niet aan denken, met alle software dat ik op mijn laptop heb staan, dat een upgrade alles in de war zou sturen. Heb doorheen de jaren de gewoonte gekweekt om pas na 1 jaar een upgrade uit te voeren… voor alle software.

        • Oei! Inderdaad… Een vriend van mij moest nog helemaal in begin iemand helpen met een Sony – en dat was een ramp! Ze hebben uiteindelijk heel het boeltje terug gedraaid naar het oorspronkelijke besturingssysteem. De waarschuwing van Sony om ervan af te blijven kwam pas later… Dat is natuurlijk een bijkomende gevaar, wat de producent van de computer allemaal heeft ‘aangepast’…

          Wijs besluit, zou ‘k zeggen… πŸ˜‰

Comments are closed.